~cahaya cinta~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

~My Counter~

Jumaat, 24 Mei 2013

YANG TERBAIK BUAT KITA


Assalamualaikum.w.b.t.......

Alhamdulillah syukur pada ilahi pada hari ini saya terfikir untuk mengupdate blog yang telah sekian lama saya tinggalkan tanpa berita.Terasa bertahun lamanya meninggalkan blog ni walaupun baru beberapa bulan berlalu dari last update dari saya.

Pada tahun ini alhamdulillah setelah melalui segala macam pahit manis kehidupan akhirnya segala peritiwa dan perkara yang dilalui begitu indah untuk dikenang dan dinilai.Cukup bila kita boleh merasa nikmatnya bahagia tatkala dirundung pelbagai masalah dan cabaran yang mendewasakan kita.

Betul seperti yang dinyatakan dalam hadis manusia itu takkan diyakini keimanannya selagi dia tidak diuji.Semakin kuat kita cuba untuk meningkatkan keimanan kepadaNYA semakin hebat juga ujian dan dugaan yang cuba mendekati kita.Semua itu berbaloi untuk kita hadapi jika kita benar-benar yakin padaNYA.

Dan janganlah pula kita berputus asa dari nikmat ALLAH dikala kita diberi rasa kekecewaan setinggi gunung,semoga sahaja kita terus tabah dan perbaiki setiap khilaf yang kita lakukan dahulu.Allah tidak hanya memberi tapi sentiasa menanti kita berdoa dan bersyukur kepadanya.Dan sentiasa ada untuk kita.Meyakininya memberi harapan kepada kita untuk setiap inci yang belum kita ketahui akhirnya.

Sepertimana kita semua begitu juga saya,kita perlu sentiasa meyakininya.ALLAH itu lebih maha mengetahui apa yang terbaik buat kita.Dan kita adakah perlu hanya terus mengalah tanpa berusaha?Semestinya tidak bukan,jadi berusahalah untuk mendapatkan yang terbaik buat diri kita.Mungkin masanya bukan sekarang tapi akan datang di masa depan bila tepat masanya.

Semua yang diberi ALLAH adalah yang terbaik buat kita sakit , susah,  sedih,  gembira segalanya adalah pelajaran dan pengajaran yang terbaik buat kita.Semoga kita mendapatkan yang istimewa dalam hidup kita tanpa kita sedari.




Sekian wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan